Hur går det för er med plank-träningen?
Den har legat lite på is hos mig om jag ska vara helt ärlig men senaste två veckorna har jag hittat tillbaka lite. Och jag älskar den än! :)
Avslutade mitt bröst och triceps-pass häromdagen med 6 minuter planka:
1 min rak
1 min sned höger
1 min sned vänster
30 sek rak
30 sek sned höger
30 sek sned vänster 
1 min rak
- alla dessa på rad utan att sätta/lägga sig ned)
ca 20 sekunder vila
och avslutningsvis stod jag i rakplanka tills jag föll ihop! (vilket helt ärligt nog inte var med än 30 sek, som max 1 minut) 
 
 
 
Perfekt träning för bålstabiliteten och de inre magmusklerna. 
Så: Sug in naveln mot ryggraden, ner med rumpan, håll axlarna och armbågarna paralella och spänn hela kroppen. En perfekt övning att utmana sig själv!
Börja på knäna ifall det blir för tungt och försök i korta intervaller stå på tå. Känner du att tekniken sviker eller att ryggen inte orkar så är det klokare att gå ner på knä en stund för att sedan ta sig upp på tå igen. 
Och glöm inte:
Du tävlar bara mot dig själv!
 

Kommentera

Publiceras ej