Jag anser att påsken är en högtid där man "ska" äta godis och sliskigheter. Vilket ofta resulterar till att vi äter fastän vi inte är sugna. Det står fulla påskägg till höger och vänster, och det är såklart lättare att äta när de finns inom en armlängds avstång. 
Så, jag och en kompis i min klass (hon har förövrigt en blogg också, en grym inspirationskälla till träning- http://johannaedvinsson.myshowroom.se/ ) har beslutat oss för att utmana oss själva. Inget socker under påskhelgen. Och ni utmanar jag dig! Visst är du med? Vi hjälps åt, så kommer vi fixa det lätt som en plätt. Och jag lovar att ni inte kommer ångra er. 
Våga säga nej! :) (Och om någon tycker ni är tråkig, skyll på mig. Jag lovar att jag tar på mig det! ) 
 
Jag tror inte det är meningen att jag ska börja blogga igen. Efter att jag skrivit klart ett långt inlägg just så försvann alltihopa. Men, jag ger det ett nytt försök :) Om än lite annat innehåll!
 
Jag är ledig i helgen, och efter några veckor med sjukligt smockat schema så var det nog behövligt. Jag kommer att ha vart 140 timmar på jobbet under mars-månad. Minst. Vilket bara är 20 timmar från 100%. Sen studier på 125%. Mja, det säger sig nog självt att jag behövde lite ledigt. Igår isolerade jag mig nästan, stängde av mobilen, tog långa mysiga promenader, tränade på förmiddagen och somnade 21.15, Lyxade också till det med sushi och en helt plugg-fri dag. Jag steg upp 7 imorse för att tvätta, och så passade jag på att njuta av solen på en långpromenad långt innan alla andra vaknade :) Sen har jag städat och tjoat, men nu finns det ingen återvändo längre- time for plugg. Sista uppgiften, förutom ett seminarium på tisdag, i denna kurs Fysisk aktivitet. Jag ska skriva ett arbete om risker för ohälsa kopplat till fysisk inaktivitet i ett specifikt fall. Kommer bli kul! Och jag har suttit ett par timmar nu och hittat vetenskapliga artiklar samt fakta ur kurslitteraturen så nu är det bara att få ihop en vettig text :) Lets do it! 
 
 
Det är fantastiskt fint här i Gävle också! 
 
Förövrigt så kämpar jag på med min trasiga lilla kropp! Det tar sig, hoppas jag. Har gått hos min kiropraktor regelbundet ett bra tag nu, och det känns bra att jag ger han tid att verkligen fixa mig. Han är bra! 
När jag var där i onsdags var vi båda rätt less på att det inte händer så mycket, så han gjorde triggerpunkt akupunktur. För er som inte testat det så kan jag säga att det kändes! Triggerpunktsbehandling går ut på att behandla vissa punkter på kroppen, och ja. Han behandlade mina triggerpunkter på gluteusmusklerna med nålar. Har nog aldrig haft så ont i hela mitt liv, och promenaden hem därifrån som i vanliga fall tar max 5 minuter tog 25 minuter. Men, det känns bättre nu. Och nu måste jag kämpa, stretcha stretcha och stretcha lite till! Jag har bestämt att om jag stretchar mina skit-delar på kroppen minst 15 minuter varje dag så ska jag belöna mig med något. Men jag kan inte komma på vad. Har ni något tips?
 
ne hörrni. vad gör jag här? 
Wish me luck med detta arbete, och ha en underbar söndag! Puss och Kram! 
 
 
Efter en heldag på skolan 8-15, ett träningspass och en shoppingrunda på stan så fick jag äntligen tid för storkok. Som jag längtat! Jag älskar verkligen att laga mat, och att laga mycket så det varje dag finns olika rätter att välja mellan i frysen när jag ska iväg. Eftersom min vardag just nu är fullrulle dygnet runt så gäller det att planera. Att plugga 125% och jobba 75%(i mars, hittils. Vart ska de sluta?) fungerar faktiskt riktigt bra. Men jag känner inte att det är läge att sätta ner rumpan för att känna efter, det får vi ta en annan gång! 
 
Jag fick iallafall till 22 matlådor, en glasslåda full med lax-filéer och en glasslåda full med älgfärsbiffar samt en full gryta med köttfärs som inte ryms någonstans ännu! 
En paj (såklart med paj-deg health-style) med skinka, broccoli och fetaost i långpanna. En flygandejacob (med milda 4% istället för grädde, och råris istället för vanligt ris) med grillad kyckling, rökt kalkon, banan och jordnötter. (såsen, förutom MIlda bestod av färsk chili, lite sweet chilisås, sambal)
Älgfärsbiffarna består av 1 kg färs, 2 ägg, massor med vitlök, chili, gul lök, vitpeppar, svartpeppar, lite salt. Laxen har ett täcke av pestokräm som är gjord på pesto och Milda 4%
Köttfärsåsen är också älg såklart, blandat med champisar, krossade tomater, massor med vitlök, lök, chili, rivna morötter och kryddor. 
Och så en kyckling gryta ala thai-style. Min klassiska med mängder av ingefära, färsk chili och vitlök (oväntat?), currypasta, kokosmjölk och andra kryddor. Wook-grönsaker, lite soja och rivet skal+ saft från en lime. 
 
Och jag har säkert glömt nåt. Nu börjar jag vara trött. Vart uppe sen 4.30... time to sleep.