Jag tror inte det är meningen att jag ska börja blogga igen. Efter att jag skrivit klart ett långt inlägg just så försvann alltihopa. Men, jag ger det ett nytt försök :) Om än lite annat innehåll!
 
Jag är ledig i helgen, och efter några veckor med sjukligt smockat schema så var det nog behövligt. Jag kommer att ha vart 140 timmar på jobbet under mars-månad. Minst. Vilket bara är 20 timmar från 100%. Sen studier på 125%. Mja, det säger sig nog självt att jag behövde lite ledigt. Igår isolerade jag mig nästan, stängde av mobilen, tog långa mysiga promenader, tränade på förmiddagen och somnade 21.15, Lyxade också till det med sushi och en helt plugg-fri dag. Jag steg upp 7 imorse för att tvätta, och så passade jag på att njuta av solen på en långpromenad långt innan alla andra vaknade :) Sen har jag städat och tjoat, men nu finns det ingen återvändo längre- time for plugg. Sista uppgiften, förutom ett seminarium på tisdag, i denna kurs Fysisk aktivitet. Jag ska skriva ett arbete om risker för ohälsa kopplat till fysisk inaktivitet i ett specifikt fall. Kommer bli kul! Och jag har suttit ett par timmar nu och hittat vetenskapliga artiklar samt fakta ur kurslitteraturen så nu är det bara att få ihop en vettig text :) Lets do it! 
 
 
Det är fantastiskt fint här i Gävle också! 
 
Förövrigt så kämpar jag på med min trasiga lilla kropp! Det tar sig, hoppas jag. Har gått hos min kiropraktor regelbundet ett bra tag nu, och det känns bra att jag ger han tid att verkligen fixa mig. Han är bra! 
När jag var där i onsdags var vi båda rätt less på att det inte händer så mycket, så han gjorde triggerpunkt akupunktur. För er som inte testat det så kan jag säga att det kändes! Triggerpunktsbehandling går ut på att behandla vissa punkter på kroppen, och ja. Han behandlade mina triggerpunkter på gluteusmusklerna med nålar. Har nog aldrig haft så ont i hela mitt liv, och promenaden hem därifrån som i vanliga fall tar max 5 minuter tog 25 minuter. Men, det känns bättre nu. Och nu måste jag kämpa, stretcha stretcha och stretcha lite till! Jag har bestämt att om jag stretchar mina skit-delar på kroppen minst 15 minuter varje dag så ska jag belöna mig med något. Men jag kan inte komma på vad. Har ni något tips?
 
ne hörrni. vad gör jag här? 
Wish me luck med detta arbete, och ha en underbar söndag! Puss och Kram! 
 

Kommentera

Publiceras ej