Ja, har vart en helt okej dag.
Men överlag så tror jag denna vecka är den värsta jag vart med om på länge! Har aldrig någonsin känt mig så virrig, glömsk, irriterad, oorganiserad som jag har gjort/gör nu. Blir helt galen på mig själv och längtar bara till på söndag när vi får sätta oss på det där flyget som tar oss till London! Eller till på lördag när vi sätter oss på tåget i Bastuträsk. Allting vi glömt skiter vi i, släpper allting och tänker bara på oss för vi ska ha det så sjukt underbart som bara vi kan ha!





I vanliga fall brukar jag ha koll, vara kungen på planera och få in allting i kalendern, hinna träffa alla för en kram eller kaffe. Men i veckan har allting känns omöjligt! Inte alls likt mig.
Fast förut har jag ju alltid haft min älskade mamma som hjälpt mig, och jag har alltid vetat att hon ordnar upp sakerna jag glömmer eller inte har tänkt på. Nu måste jag tänka på allting själv, ingen som påminner om just dom där sakerna som jag kommer att glömma, ingen som peppar en på just det där sättet som känns allra bäst.

Idag var jag och tog kort på Newens, såna där småkort ni vet, och när fotografen la fram dem på disken fick jag nästan en chock. Första blicken på kortet var bara mamma, helt sjukt! Jag tror det mesta var håret, nästan samma färg och frisyr gör ju sitt. Men jag blev glad- eftersom jag är lik henne på mer sätt än bara till sättet visar ju bara mer att jag kommer bli lika bra som henne när jag bli stor!

- -
Imorgon har vi torsdag och mycket planer finns på schemat. T.ex. storstäda, tvätta, byta sängkläder, packa, handla och laga middag. Sen blir det box om vi hinner och lite piff hos Marre innan sängdags!
Fredag har jag tänkt besöka både Mormor och Farmor&farfar innan jobbet, får hoppas ingen av dem håller fast mig så länge :) Sista passet på jobbet, de ni 16.00-10.00!
En sak som jag så gärna skulle vilja hinna göra är att laga mat så det finns lunchlådor i hela frysen till pappa samt att baka så han inte ska vara utan. Men jag kommer inte hinna, får lita på att min bror kommer hem då och då och lagar mat!

5 kommentarer

Ingo

22 Oct 2009 00:07

Ja på lördag ska vi klan bara softa o äta godis hela natten=)



du är så himla duktig o omtänksam gumman!



Vi hörs imorgon!Puss bästa du!

Janni

22 Oct 2009 13:55

Ni kommer att få det så härligt, det är skönt när man sitter på planet/tåget/bussen och kan släppa allt, om ni ni har glömt nått får ni köpa det där borta :)

Du har ju hunnit med massor med saker iveckan, du är en stjärna Ida! :)

Kram!

Tjulle

22 Oct 2009 18:50

Ida du är en superkvinna! Men man är inte alltid på topp, så är de bara. Och oroa dej inte över Labbe, vi ska baka bullar och kakor åt honom:)

Pusskramhej

fiffi

23 Oct 2009 08:19

hade faktiskt tänkt ringa dig igår. tur jag inte gjorde det i alla kaos. men försöker nog idag eller imorron och säger hej för ett tag:)

puss du

s. eriksson

23 Oct 2009 15:59

Åhh va go och gullig du är! Tänk om alla pappor fick ha en dotter som dej :) Jag antar att vi inte hinner ses innan du åker, men jag vill önska dej en JÄTTEHÄRLIG resa och att ni, som du skrev, får slappna av och bara ha det så bra som ni vill ha det. Visst kommer du att hinna blogga lite under resan..?! :) Jättestor, jättevarm och jättegosig kram på dej Ida!! :)

Kommentera

Publiceras ej