Jag fick lite efterfrågningar på recept från ett instagraminlägg igår!
Styrde ihop en rensa-kylen-paj! Jag gillar inte att slänga mat så gör ofta ihop-plock av vad som finns :)

Pajdeg:
2 dl fullkornsdinkel mjöl
125 g kesella
1 ägg
1-2 msk vatten
(Till min mini-ugnsplåt gjorde jag dubbel sats)
(Låt stå i kylen en stund o vila)

Innehåll:
2 huvuden färsk broccoli (lägg ner i kokande vatten så behålls mest näring. Behövs bara ett par minuter)
Kalkon
Ölkorv (jajamen, de fanns i kylen!)
Tomater
Rödlök (skivade och la i rå i botten)
Chèvreost (hade en liten snutt i kylen som jag duttade på sist)

Jag förgräddade pajskalet en stund, och sedan gjorde jag en äggstanning med olika kryddor innan jag slängde in alltihop i ugnen tills stanningen stelnat och den fått lite färg.
Och jo, den blev riktigt god :)

Brödet är mitt vanliga, ungefär. Med lite extra frön, lite annat mjöl och lite mer gryn. Man kan aldrig prova för mycket :-) blev iallafall lyckat även denna gång!

Kommentera

Publiceras ej