När våren är som finaste kommer den här rackarns pollen-chocken som jag varje år tror att jag ska komma undan! Visserligen har de varnat i vår om att den är som värst.. men allvarligt? Är det någon mer än jag som känner mig sjuk av allergin? Jag skulle utan tvekan kunna sova dygnet runt med snytpapper runt mig. 
 
Vaknade imorse med tät näsa, svullna ögon, nysattacker, tät i halsen och kände nästan andnöd. Har jag aldrig haft förr av allergin. Pep i halsen och huvudet kändes som en sprängfylld ballong trots jag sovid 8 timmar. 
Läste på lite om symtomen idag 

Symtom

Om man har pollenallergi är det vanligt att man

  • får klåda i näsan
  • nyser mycket
  • är snuvig och täppt
  • har röda, kliande och svidande ögon
  • får svullna ögonlock
  • känner sig trött.

Man kan också få astma om man har pollenallergi. Då får man ofta ihållande rethosta, svårt att andas och pipande ljud i bröstet. Besvären blir värre när man anstränger sig.

 

Risk att få astma? Känner mig inte sugen på det... Dags att preppa allergimedicin n.u! 

För saken hör att jag är ganska tjurig(bara ganska) och har ingen lust att proppa i mig medicin i onödan så tror att jag ska klara mig utan. Men allergin blir bara värre och värre och känner att det nog är värt att ta sig en tripp ned till apoteket... 

 

Kommentera

Publiceras ej