Igårkväll innan jag skulle lägga mig så skulle jag hämta bröd från frysboxen som står i garaget. Det är en sån där stor frysbox, där vi har allt, allt. Ni vet, kött, köttfärs, mer kött och köttfärs, bär i sinnet, bröd, bullar, glass, äppeldricka osv osv.
Klockan var väl sisådär 23.30 och jag hade redan panik över att jag inte redan sov eftersom jag skulle upp 5.55.. och vad tror ni jag upptäcker? Frysen är avstängd! Fick panik, och nästan allting var tinat- köttfärsen var mjuk och nästan varm (och det tar en jäkla tid för kött att tina), ringer pappa i panik och vi inser då att han måste ha dragit ut stickproppen ngn gång innan han åkte till stugan, han åkte alltså torsdag förra veckan. Bra jobbat gubben :) Jahasi, det är tur allting löser sig. En storrensning blir det imorgon iallfall, jag satte bara igång frysen på "super" och sprang och la mig i sängen!

- -
En annan sak jag tänkt på. Shopaholic-böckerna ni vet. Det finns en stor nackdel med dem!
Inte det att det bara finns fem stycken- utan det går så satans fort att läsa ut dem! det suger faktiskt..
fast det braiga väger upp endå. Har ni inte läst dem, så gör det. Nu.

Ska jobba vidare, so long!

2 kommentarer

Joj

30 Sep 2009 17:29

Haha, alltså Ida, sorry för att jag aldrig svarat idag men det har varit så otroligt upptaget på linjen. Haha, hoppas du är på träningen så kan vi talas vid då=) KRAMIS

igen

30 Sep 2009 17:30

Btw, håller fullständigt med dig. har du läst ut den sista nu? åh, så sorgligt, man vill inte att det ska ta slut!

Kommentera

Publiceras ej