Laila Bagge var på skolan och hade en föreläsning idag som vi passade på att gå och lyssna på. Och vilken kvinna! Hon berättade om hennes väg från att hon flyttade hemifrån när hon var 15, till och med än tidigare, till idag. Hennes vilja att utvecklas som tagit henne framåt hela tiden, att aldrig ge upp och se utanför ramarna- Ingenting är omöjligt! Shit vad hon har presterat i sitt liv, och än har hon mycket kvar! Vill man, så kan man! Inspirerande minst sagt! 
 
Och på tal om att starta eget ska jag äntligen ta tag i att starta upp ett litet företag med massagen, har försökt läsa mig till endel men det går så segt för mig att ta tag i det så bestämde mig för att boka in ett möte på Drivhuset på högskolan. Drivhuset hjälper bland annat studenter att starta eget, såå, jag ska nog få de mesta klart för mig efter mötet med dem imorgon :) 
 
Och om vi fortsätter på jobb-fronten så hände något sjukt och galet och helt jättekul idag! 
Har ett nytt jobb på g, inom ett annat företag (som personlig assistent, på sidan av skolan) men tänkte ge mitt gamla företag en sista chans innan jag lämnar dem. Och vad händer när jag ringer dit?! Jo, då är min chef från Skellefteå utlånad till Gävles kontor! Och hon vill verkligen inte släppa mig så hon kommer göra allt för att hitta kund som passar mig. Va riktigt kul att prata med henne, och det känns nu betydligt roligare att vara kvar inom de gamla företaget nu.. så bara det finns någon kund som passar mina behov (att det är centralt, behov av ganska mycket tid på kvällar/nätter/helger) så kommer jag att stanna där. Det underlättar ganska mycket med allt som jag slipper ordna med en ny anställning. 
 
Så, imorgon kommer bli en händelserik dag! 
*Muntlig individuell redovisning (som jag borde plugga på NU, har inte den blekaste vad jag ska prata om. Omotiverad inför det är jag också:/ ) 
*Styrelsemöte
*Möte med Drivhuset
*Möte med frösunda
och seeen en massa plugg för på fredag är det är stort (men efterlängtat) prov! 
 
Meeeeeen. Nu då? 
Ett sjukt effektivt och tufft bröst/triceps-pass är avklarat, middagen som bestod av omelett, kokta rödbetor och sötpotatis + sallad, keso och fetaost ligger i magen och om 1,5 timme ska jag gå iväg till en vän för att se Bonde söker fru. Alltså- Jag har 1,5 timme på mig att fixa en presentation till imorgon. Leeeeets start! 


Mmmmmmums👌
Laila Bagge, inspiration, omelett, plugg,

Kommentera

Publiceras ej