Nu har jag börjat på mitt nya jobb här i Göteborg, andra kvällen ikväll. Eller min riktiga kväll som personal, igår gick jag bara som inskolning.. Men det har faktiskt gått riktigt bra :)
Jag kommer nog att trivas.. hoppas jag. Fast jag saknar mina jobb hemma i Norrland.. massor faktiskt.

Hursomhelst, idag jobbade jag med en kvinna som kommer från Bangladesh ( hur de nu stavas) och så började vi prata lite gramatik på svenska, vilket verkligen inte kan vara det enklaste att lära sig?!
Iallfall. Hon frågade mig :
-När slutade du SFI?
-öööh... vad är det?
en annan personal rycker in..
- Svenska för invandrare.. och så skrattar han och säger att jag kommer från norrland, men att de nästan räknas som invandrare:P
kvinnan från Bangladesh säger då:
-Jahaa.. jag trode att du kom från Jugoslavien ( hur de nu stavas)
hahaha... jisses alltså... inte trode jag väl att jag ser så utlänsk ut?!
Världens blåaste ögon, och rött färgat hår.. hmm.. och inte bryter jag väl?!
men hon kanske tycker norrlänska låter konstigt.

Aja, roligt var de iaf.. :)

- -
Helgen var topklass!
Linnea kom och firade sin födelsedag här med mig.. underbart :)
Var så kul att se henne..
Fest och shopping fick vi oss också.. Helgrejt!
dragqueen vare på klubben vi va på, ha ha. Ganska skoj de också :)

.
men nu ska jag sova, ladda för morgondagensarbete..
börjar 7 imorgon, vilket kännns tungt! Men :)

Godnatt

Kommentera

Publiceras ej